سیاست های كلی اشتغال

ابلاغ سیاستهای کلی اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت اله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاستهای کلی اشتغال را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند.

 1 ـ ترویج و تقویت فرهنگ كار، تولید، كارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره گیری از نظام آموزشی و تبلیغی كشور.
2 ـ آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و كارآمد متناسب با نیازهای بازار كار (فعلی و آتی) و ارتقاء توان كارآفرینی با مسؤولیت نظام آموزشی كشور (آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش عالی) و توأم كردن آموزش و مهارت و جلب همكاری بنگاه های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها.
3 ـ ایجاد فرصت های شغلی پایدار با تأكید بر استفاده از توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان و آینده نگری نسبت به تحولات آنها در سطح ملی و جهانی.
4 ـ ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار كار.
5 ـ بهبود محیط كسب و كار و ارتقاء شاخص های آن (محیط سیاسی، فرهنگی و قضایی و محیط اقتصاد كلان، بازار كار، مالیات ها و زیر ساخت ها) و حمایت از بخش های خصوصی و تعاونی و رقابت از راه اصلاح قوانین، مقررات و رویه های ذیربط در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
6 ـ جذب فناوری، سرمایه و منابع مالی، مبادله نیروی كار و دسترسی به بازارهای خارجی كالا و خدمات از طریق تعامل مؤثر و سازنده با كشورها، سازمان ها و ترتیبات منطقه ای و جهانی.
7 ـ هماهنگ سازی و پایداری سیاست های پولی، مالی، ارزی و تجاری و تنظیم بازارهای اقتصادی در جهت كاهش نرخ بیكاری توأم با ارتقاء بهره وری عوامل تولید و افزایش تولید.
8 ـ توجه بیشتر در پرداخت یارانه ها به حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال مولد در بخش های خصوصی و تعاونی.
9 ـ گسترش و استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی دارای مزیت مانند: گردشگری و حق گذر (ترانزیت).
10 ـ حمایت از تأسیس و توسعه صندوق های شراكت در سرمایه برای تجاری سازی ایده ها و پشتیبانی از شركت های نوپا، كوچك و نوآور.
11 ـ برقراری حمایت های مؤثر از بیكاران برای افزایش توانمندی های آنان در جهت دسترسی آنها به اشتغال پایدار.
12 ـ توجه ویژه به كاهش نرخ بیكاری استان های بالاتر از متوسط كشور.
13 ـ رعایت تناسب بین افزایش دستمزدها و بهره وری نیروی كار.

سیدعلی خامنه ای
28/تیرماه/1390

محصولات جدید شرکت پدیده کشاورزی

 

به زودی  محصول جدید :  رنگ مخصوص کندوی زنبور عسل

چسب باغبانی و هرس  با فناوری نانو

 چسب محافظتی تنه درختان پدیده  

با تکنولوژی نانو 

 ضد قارچ ، باکتری ، جلبک ، ویروس ،

 "آنتی تارلو "

زئوزران

 ادامه مطلب