ccd چیست ؟وراه مبارزه باآن.....!!!!

برای اولین بار دانشمندان اسپانیایی، انگل Nosema Caranae را از زنبورداریهای دچار معضل CCD بدست آوردند. به گزارش ساینس دیلی، در تحقیقی که در شماره جدید نشریه انجمن میکروبیولوژی کاربردی انتشار یافته است، دانشمندان اسپانیایی دو زنبورداری عسل را بررسی کردند و نشانه های سندرم تحلیل جمعیت کندو را که در امریکا به اختلال "متلاشی شدن کندو” (CCD) معروف است، مشاهده کردند. آنها هیچ نشانه ای از دیگر بیماریها (مثل Varroa destructor، IAPV یا آفت¬کشها) جزNosema Ceranae نیافتند. سپس محققان با داروی آنتی بیوتیک فلوماگیلین (Flumagillin) به درمان جمعیت باقیمانده کلنی پرداختند و بهبودی کامل تمام آنها را مشاهده کردند.
کاهش زنبورهای عسل پیامدهای اقتصادی و باغی فراوانی در سراسر جهان دارد. زنبورهای عسل از گرده افشانان اصلی محصولات زراعی، میوه ها و گل های وحشی و برای کشاورزی پایدار و سودآور در کنار حفظ اکوسیستم های غیر کشاورزی بسیار حیاتی هستند.
عوامل بیماری زای فراوانی نظیر ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها به زنبورهای عسل آسیب می رسانند. هنوز در مورد اکثر این بیماریها، بیماری زایی مولکولی به خوبی شناخته نشده است. بنابراین هر پیشرفتی در شناسایی علل و درمان بعدی اختلال متلاشی شدن کندو بسیار ارزشمند است.
البته فرضیه های دیگری در مورد شیوع این اختلال در اروپا و آمریکا وجود دارد، اما هرگز این میکروب را عامل اولیه آن نشناخته اند.
سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: اکنون ما می دانیم که نوعی انگل می تواند سبب بروز این اختلال گردد و می توانیم علایم آلودگی را در کندوها بیابیم و قبل از گسترش، آن را علاج کنیم.
نتایج این تحقیق در پیشگیری از کاهش مستمر جمعیت زنبورهای عسل که به تازگی در اروپا و آمریکا جدی شده، موثر خواهد بود.

 

محصولات جدید شرکت پدیده کشاورزی

 

به زودی  محصول جدید :  رنگ مخصوص کندوی زنبور عسل

چسب باغبانی و هرس  با فناوری نانو

 چسب محافظتی تنه درختان پدیده  

با تکنولوژی نانو 

 ضد قارچ ، باکتری ، جلبک ، ویروس ،

 "آنتی تارلو "

زئوزران

 ادامه مطلب